maandag 12 april 2010

RotterdaMMarathon 2010

De Rotterdam marathon is weer achter de rug. En deze week hou ik op loopgebied een welverdiende rust.
Maar even terugkomend op de marathon. Zondagmorgen liep de wekker om halfacht af. Lekker jus 'd orange, banaantje en koffie in bed genuttigd. Tenslotte je moet de dag relax beginnen. Als ontbijt 4 boterhammen met een grote kop thee en om kwart voor negen op de fiets naar mijn loopmaat Leon. Om daarna door te fietsen naar het centrum van Rotterdam. Onze clubtrainer had in het Hiltonhotel (ja ja, het kan niet op) een kamer geregeld voor (ons) een zacht prijsje. Voor de start nog lekker kunnen kletsen met wat clubgenoten en wat twijfels over het weer uitgesproken, Wel of geen shirt met mouwtjes aan, want het weer was toch niet zoals voorspeld en gehoopt was. Meer wind en minder zon, dus frisser. Uiteindelijk gestart in korte broek (had niet meer bij me) en een zweethempje en singlet. Uiteraard ook loopsokken en schoenen, want anders wordt het helemaal lastig een marathon te volbrengen.
De start ging voortvarend, eigenlijk een beetje te hard. Gelukkig kon ik dat tempo van rond de 23 minuten per 5 kilometer lang volhouden. Alleen net voor de 40km moest ik toch even een stukje wandelen, waardoor die laatste 7 kilometers wel wat trager gingen. Moe maar voldaan finishte ik in 3 uur 15 minuten en 59 seconden (had vooraf verwacht zo tussen 3:20 en 3:30 uit te komen). Daarna lekker gedoucht en gegeten bij de Smaak van Afrika.
Thuis gekomen nog uitgebreid naar Parijs-Roubaix gekeken en rond tienen richting bed, een leuk sportief dagje :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...