zondag 2 juli 2017

Ironmantraining - week 9

persoonlijk record op 3,8km zwemmen

Kattendijke - Wemeldinge
  • Maandag
    Een heel gewone werkdag en geen sportieve aktiviteiten uitgevoerd (oftewel: rustdag)
  • Dinsdag
    Bij RA ook geen echt heel zware training gedaan. Vooral loopscholing met als toetje een 3000m.
  • WoensdagRondje van zo'n 120 km gefietst via de Van Brienenoordbrug, Moerdijkbrug, Haringvlietbrug, Heinenoordtunnel en Maastunnel. Redelijk droog gehouden tot de grens van Rotterdam, daardoor ongeveer het laatste half uur in de miezerregen gereden. Ging redelijk goed, al blijft het nog een beetje wennen om zo lang met een opzetstuurtje te rijden.
    Vervolgens bij thuiskomst snel een pastasalade gemaakt om die mee te nemen naar de Zwemtocht Kattendijke-Wemeldinge. Zo tegen vieren kwam Louise thuis en konden we, na de helft van de salade naar binnen gewerkt te hebben, richting Wemeldinge. Het was maar goed dat we op tijd vertrokken, want rondom Rotterdam was het best druk. Gelukkig was het na de Heinenoordtunnel een stuk rustiger waardoor we ruim op tijd in Wemeldinge aankwamen.
    Bij de finishlocatie geparkeerd en omgekleed. Gelukkig konden we meerijden naar de start :-)
    Bij de start stond een kraampje waar je je moest melden, startnummer werd op je handen geschreven en na een korte briefing mocht iedereen om ongeveer 18:20 het water in. We waren bijna bij de denkbeeldige startstreep toen het startsignaal al klonk. Ruim 120 zwemmers gingen op pad voor de 3,8 kilometer met zowel de wind als het getij mee. Al zwemmend merkte ik dat nog niet zo, maar toen één van de kanoërs tegen mij zei dat ik er al bijna drie kilometer op had zitten, was dat al best snel. Bij de finish bleek dat dan ook te kloppen, want na nog geen vijfenvijftig minuten was ik weer op de kant. En dan te bedenken dat ik afgelopen zondag er nog één uur vijftig over had gedaan voor ruim 4 km. Het was een geweldige ervaring om zo snel te zwemmen!
    Bij de finish was er voor iedereen een lekker pittig soepje. Louise en ik hebben daarna de meegenomen pastasalade met uitzicht op de Oosterschelde in een flauw zonnetje zitten oppeuzelen. Daarna naar huis om een lekker biertje te drinken op de mooie prestatie.
    Voor een ander verhaal: lees Louise's verslag op haar blog.
  • Donderdag
    Stond er bij RA een heuveltraining in Bergschenhoek op het programma. Maar wegens de aanstaande Ekiden (zaterdag 1 juli) ging dat niet door. Trainer Aad heeft wat alternatieve training gegeven in het Roel Langerakpark en langs de Schie. Vooral de intervallen niet te snel gelopen met het oog op de Ekiden ;-)
  • Vrijdag
    Rustig aan gedaan: werken, boodschappen doen en wachten tot Louise thuis kwam van haar 1/8 triathlon in Wilhelminadorp.
  • Zaterdag
    De jaarlijkse Rotterdam Ekiden (estafette-marathon met 6 personen: 5-10-5-10-5-7,2 km) bij PAC.
    Dit jaar deden van onze RA-groep zowaar 3 teams mee (RAkiden, RAvage en RAmonas).
    Ik was ingedeeld bij de RAmonas, oftewel de 'beetje oude' mannen, deze keer aangevuld met een jonkie (Rob), omdat Paul geblesseerd was. Ook waren er wat wisselingen in de loopvolgorde wegens pijntjes en dergelijk. Daardoor liep ik de tweede 10km. Gelukkig ging dat toch redelijk goed, ik hoopte vooraf dat ik dezelfde snelheid als in Oud-Gastel zou halen. Dat lukte ruimschoots en ik volbracht mijn 10km in 44:43.
    Als team kwamen we na 3 uur 1 minuut en 58 seconden over de eindstreep.
    De andere teams waren net iets sneller: RAvage - 2:56:00 en RAkiden - 2:59:25
    Het was weer een hele mooie dag: gezellig en goede prestaties !
    Foto is gemaakt door onze trainer Dick Eduard
  • Zondag
    Een beetje uitslapen. Daarna de eerste kilometers van de 2e etappe (Tour de France) bekeken. Wat aanpassing aan mijn fiets gedaan, vooral zadel een beetje bijstellen. Door het opzetstuur had ik toch een pijnlijk plekje op de kont.
    Daarna voor een korte rit, met een paar intervallen, wezen fietsen in het zonnetje :-)
  • Excuses voor de opmaak: de dubbele regelafstand was niet mijn bedoeling, maar "Blogger" is soms eigenwijzer dan ik ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...