vrijdag 28 juli 2017

Ironmantraining - week 13


Langste fietstocht van het jaar
Duitsland-Denemarken


  • Maandag
    Helaas ging mijn filmmaat niet wegens verwachte regen mee naar een film. Maar aangezien Louise haar eerste officiële (proef)training ging geven bij Sportclub Reeuwijk en de Tour de France achter de rug was, ben ik toch maar in mijn uppie gegaan. Dit keer een echte vakantiefilm, dus tussen de snoepende pubers. Echter dit was geen probleem, want er viel genoeg te lachen. Een aanrader voor iedereen die de Minions leuk vind: Despicable Me3 ;-)
  • Dinsdag
    RA-training in het Park16hoven waar we diverse soorten vaartspel hebben gedaan, zelfs een soort tikkertje gespeeld. Leuk om te doen en zeer gevarieerd.
  • Woensdag
    Op mijn programma stond ruim zes uur fietsen. Daarom had ik eerst het plan gehad om samen met mijn filmmaatje zo'n 200km te gaan fietsen, want dat wilde hij graag nog eens een keertje doen. Echter afgelopen maandag kwam hij daarop terug, omdat hij nog niet in de juiste vorm stak. Toen maar een route bedacht van ongeveer 180km.
    's-Morgens rond acht uur vertrok ik eerst richting de Hoeksche Waard via Maastunnel en Heinenoordtunnel. Daarna dwars door de Hoeksche Waard gefietst om via de Haringvlietbrug over Goeree-Overflakkee te rijden. Ergens in de buurt van Achthuizen reed ik een andere racefietser voorbij, die eerst een poosje in mijn wiel bleef hangen. Net voor Oude Tonge kwam hij naast mij rijden en zijn we saampjes al babbelend over de Grevelingendam naar Schouwen-Duiveland gereden. Tot Zierikzee hebben we samen gereden en over van alles en nog wat gepraat (vooral vakanties), daarna ging hij rechtdoor Zierikzee in en ik over de Zeelandbrug naar Noord-Beveland. Daar heb ik een beetje over het eiland gekronkeld via de dorpen Colijnsplaat, Kortgene en Wissenkerke naar de Oosterscheldekering. Dit had een stuk korter gekund (en ook eigenlijk gemoeten) als ik wat beter opgelet had, want aan de noordkant  kan je (wat ik thuis op de kaart zag) over dijk langs de kust rijden. Vanaf de Oosterscheldekering kreeg ik nu wel de wind in de poeperd en dat maakte het wel een stukje makkelijker trappen. Op de Neeltje Jans heb ik een klein heen-en-weertje gemaakt, omdat ik daar niet helemaal scherp op de bordjes gelet had. Vlak voor de Brouwersdam ging ik dat verkeerd rijden ruimschoots overtreffen, want door ontbrekende en waarschijnlijk gedraaide verkeersbordjes ging het helemaal fout. Eerst werd ik linksaf "gestuurd" en kwam ik in Renesse terecht, daar ben ik dus maar omgedraaid en terug gereden. Echter vlak bij de dam ging het weer fout, want omdat ik daar helemaal geen bord zag staan kwam ik in Scharendijke bij de haven aan. Dus ook daar weer omgedraaid, en gelukkig vond ik toen wel een bordje die het juiste fietspad richting Ouddorp aanduidde. Vanaf Ouddorp ben ik via Havenhoofd en de Haringvlietdam naar Hellevoetsluis gegaan. Vervolgens het Trambaanpad gevolgd tot Spijkenisse en over de Spijkenisserbrug naar Hoogvliet. Daarna door een stuk havengebied naar de Beneluxtunnel richting huis. Bijna thuis toch nog twee keer opgehouden door openstaande bruggen. Eerst de 's-Gravenlandsebrug en direct daarna de Hoge Brug. 500 meter verder (en met bijna 200km op de teller) was ik thuis en heb ik mijn fietsschoenen gewisseld voor loopschoenen en als oefening voor de Ironman een klein stukje (2,75 km) gerend. Gelukkig ging dat nog goed ook.
    Hiermee zat dan mijn langste trainingsdag erop en zoals het nu voelt gaat het fietsgedeelte tijdens de Ironman wel lukken.
  • Donderdag
    Geen training vandaag. Want een afscheidsfeestje van een collega met een hapje en een drankje. Het gebeuren was op het dakterras van brasserie Koriander. Een mooie locatie en het was een gezellig avondje. 
  • Vrijdag
    Gezwommen in de Schie. Deze keer samen met Louise en RA-clubgenoot Matt. Niet zo heel ver, want op het programma stond 3,5km, maar omdat we met z'n drieën waren, werd het alleen een heen-en-weertje Doenbrug (2222m).
  • Zaterdag
    Een beetje rare dag, want al vroeg (09:30) begonnen met een uur spinning in Fitsportland Schiedam. Ik mocht mee van en met Louise als introduce. Ik doe dat bijna nooit, want het liefst sport ik toch gewoon buiten. Maar voor deze keer was het niet eens zo erg, want tijdens de spinningles regende het behoorlijk. Gelukkig konden we na afloop droog naar huis fietsen.
    Even thuis geluncht en rond eenen weer op de fiets naar De Kuip gereden voor de vriendschappelijk wedstrijd van Feyenoord tegen Real Sociedad. Feyenoord won met 1-0 en daardoor kon ik weer vrolijk terug naar huis fietsen. Al begon het toen al wel een beetje te regenen. Maar dat stelde nog niet zoveel voor vergeleken met onze "fietstocht" 's-avonds naar Het Kasteel voor de wedstrijd van Duitsland tegen Denemarken (WEURO2017). Het kwam met bakken uit de hemel.
    Met als gevolg dat rond tien uur werd besloten om de wedstrijd maar af te gelasten. Dus we konden weer door een buitje terug naar huis. Als troost toen maar een hartverwarmend biertje genuttigd.
  • Zondag
    Beetje uitgeslapen, maar niet al te lang, want de afgelastte wedstrijd van de Duitse en Deense dames zou nu om 12:00 uur beginnen. Wederom met de fiets naar Het Kasteel, nu wel droog.
    Echter net voor de wedstrijd toch weer wat buitjes, gelukkig niet zo veel als gisteren. Om twaalf uur werd er afgetrapt en drie minuten later maakte Duitsland al de 1-0. Daarna dachten ze waarschijnlijk dat ze zonder al te veel moeite de overwinning konden binnenhalen. Gevolg de rest van de eerste helft was een beetje saai. De Deense dames begonnen de tweede helft een stuk beter en na vier minuten werd de gelijkmaker gescoord. En in de 83e minuut werd het zelfs 2-1 voor Denemarken. Hierdoor werd Duitsland uitgeschakeld en dat maak je als Hollander toch niet vaak mee ;-)
    Na de wedstrijd heb ik als afsluiter van de trainingsweek nog een rustige halve marathon gelopen.
    Hiermee zit de laatste "zware" trainingsweek erop. Vanaf nu mag het een beetje minder (taperen) tot de Ironman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...