maandag 24 juli 2017

Ironmantraining - week 12

Dode vissen in de Schie

en

PA 85


  • Maandag
    's-Middags na het werk direct naar de film (Louise en hiver) geweest met Louise en Philip in LantarenVenster (dus dicht bij kantoor).
    Daarna zijn we eten bij Viva Afrika, waar ze weer een heel lekkere vegetarische schotel voor ons voorgezet hebben.
  • Dinsdag
    Louise had 's-middags willen zwemmen in de Schie met Philip, echter wegens een boel dode vissen heeft ze dat maar niet gedaan. Bij thuiskomst hebben we even staan kijken hoe mannen voor het Hoogheemraadschap van Delfland probeerden dat op te ruimen. Hierdoor voorlopig maar even niet zwemmen in de Schie (in ieder geval woensdag en donderdag maar niet).
    Loopscholing en tempotraining op de Nenijto. Dus wat minder meters en wat meer oefeningen. Dat was wegens de weersomstandigheden, warm en benauwd, niet eens zo gek.
  • Woensdag
    Dus niet eerst wezen zwemmen, maar net na achten begonnen aan een redelijk lange fietstraining. Vanaf huis vertrokken richting Berkel en vervolgens via Berkel, Zevenhuizen, Moerkappele naar Waddinxveen, met een paar routeomleggingen wegens werkzaamheden. Daarna via Boskoop en Bodegraven langs Woerden naar Linschoten. Vervolgens langs Montfoort, door Oudewater en via Haastrecht en Vlist naar Schoonhoven. Daar met de pont overgestoken naar Nieuwpoort, om dan langs de Lek tot Streefkerk te fietsen. Dan wegens wegomlegging een beetje slingerend en een klein buitje, met onweer in de verte, naar Papendrecht. Van daar naar de Kiltunnel, echter ook in Dordrecht waren er wat wegwerkzaamheden, dus met een ommetje naar de tunnel. Door de Hoeksche Waard via 's-Gravendeel en Puttershoek (kleine wegopbreking) door de Heinenoordtunnel (wat was het daar koud). Daarna was de weg naar huis niet zo moeilijk en was ik zo rond half twee weer thuis.
    Na het douchen en wat gegeten te hebben, lekker zitten kijken hoe een 'echte' fietstocht er uit zou moeten zien. Mooi dat ook deze keer een ontsnapping in de Tour tot een succesvol einde gebracht werd. Mooi voor Lotto-Jumbo dat Primož Roglič won, al had ik het Alberto Contador  wel heel graag gegund.
  • Donderdag
    Geen RA-training, maar kijken naar sport.
    Eerst thuis naar de Tour de France, deze etappe werd tegen het einde toch weer op diverse fronten spannend. Warren Barguil won weer op een mooie berg en Chris Froome probeerde het wel, maar werd op 20 seconden vierde. Daardoor verloor hij 4 seconden op Bardet, maar won er toch nog twee op Uran. Helaas moest Aru nu 'definitief' afhaken.
    Na het eten zijn Louise en ik naar het Kasteel gefietst om naar de voetbalwedstrijd tussen de vrouwen van Nederland en Denemarken te kijken. Sfeer was er voldoende en ook de start van de Nederlandse dames was goed, al na 20 minuten kwamen ze op voorsprong via een strafschop. De verdere eerste helft was nog redelijk goed, maar in de tweede helft ging er van alles en nog veel meer mis bij Nederland. Gelukkig voor Nederland konden de Deense vrouwen niet tot scoren komen, dankzij eigen falen en de Nederlandse keepster. Al met al gingen we met een dubbel gevoel het stadion weer uit, wel gewonnen maar niet goed gespeeld.
  • Vrijdag
    's-Middags toch maar eens geprobeerd of het water in de Schie al een beetje zwembaar was. Dat viel niet tegen, ik heb geen dode vis gezien of voorbij zien zwemmen. Ik dacht nog wel iets te ruiken, maar of dat een dooie vislucht was of toch maar een idee. Zo'n twintig minuten gezwommen, dat vond ik wel voldoende om te testen of het veilig was.
  • Zaterdag

    Geen maagprobleem, dus het zwemwater in de Schie is door mezelf weer OK verklaard !
    Toch ben ik niet wezen zwemmen, want wegens verjaardag van mijn vader (85 jaar) ben ik op de stadsfiets naar Numansdorp gereden. Ook omdat er nog iets in de versnelling niet helemaal joefel was. Dus voordat ik bij mijn vader ging, eerst nog even langs de fietsmaker (ook in Numansdorp). Bleek een dingentje van niets te zijn, was binnen één minuut gefikst.
    Dus tegen twaalven was ik bij Pa, kon ik nog mooi de laatste visite van de ochtend gedag zeggen. Als lunch een paar boterhammen bij hem mee kunnen eten. 's-Middags kwam Louise met de auto, want die had wat fysiek ongemak. Tegen vijven ben ik weer op de fiets naar huis gereden. Dus toch weer zo'n 65km weggetrapt.
    Thuis tijdens het eten en een stuk daarna nog naar de tijdrit zitten kijken (want we wisten de uitslag toch niet). Wel leuk weer eens een andere winnaar. Ik geloof niet dat de "kenners" rekening met Bodnar hadden gehouden (ik wel ;-), want in de voorbeschouwingen nergens zijn naam gehoord of gelezen.
  • Zondag
    Lekker uitgeslapen en net na twaalven samen met Louise in de Schie wezen zwemmen. Eerst samen tot net voorbij de Doenbrug, en ik als toetje op de terugweg nog een stukje doorgezwommen tot de Hoge Brug. Op die manier weer 3 km gezwommen.
    Na het zwemmen en een beetje traag omkleden een ommetje gerend (net geen 12,5km).
    Hiervan is mijn eerste "relive-video" gemaakt. Is heel leuk, maar ik zal in het vervolg eerst mijn Suunto op de juiste hoogte moeten instellen (want ik kan hier in de buurt geen "berg" van 382m hoog vinden).
    Daarna de slotetappe van de Tour de France, eerst vooral aangehoord, bekeken. Vanaf het moment dat de renners de gebruikelijke rondjes over de Avenue des Champs-Élysées werd het echt kijken. We hebben genoten van de geweldige sprint die Dylan Groenewegen eruit perste en zodoende de laatste etappe won !
  • Afgelopen week niet echt alles kunnen doen wat er op het schema stond, maar ik denk dat geen groot probleem gaat worden.
    Het zwemmen zal niet sneller meer gaan en die 3,8km zal wel lukken (binnen de 2 uur).
    Fietsen gaat volgens schema en ik denk dat ik redelijk goed gewend ben aan het opzetstuur (en dat de kont het niet al te vervelend vind ;-)
    De afsluitende marathon zal niet zo voorspelbaar zijn, maar hopelijk helpt het dat ik de afgelopen jaren ervaring heb opgedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...