maandag 7 augustus 2017

Ironmantraining - week 14



Het "taperen" is begonnen ;-)

  • Maandag
    Zoals gebruikelijk: rustdag. Na een dagje werken 'gewoon' naar huis gefietst. Samen met Louise gegeten en vervolgens op de fiets naar Delft om samen met Philip naar de film te gaan.
    Deze keer werd het Valerian and the City of a Thousand Planets in 3D. Vermakelijke film, die een stuk beter was als ik vooraf in gedachten had. En ook leuk om bepaalde dingen te herkennen uit de stripserie Ravian, waarvan ik enkele boeken heb.
  • Dinsdag
    RA-training op de Nenijto, maar voordat ik daar naar toe ging eerst mijn loopmaatje Leon opgehaald (rennend). Niet het hele programma afgewerkt, maar een beetje aangepast.
    Programma was oorspronkelijk: 5x 400m en 3x 800m met tempowisselingen. Ik heb geen tempowisselingen gedaan en maar 2x 800m gedaan, toen zijn Leon en ik weer richting huis gelopen.
  • Woensdag
    Na een beetje uitslapen zo rond negen uur richting Delft gefietst om bij Philip een bakkie koffie te drinken en daarna met Ruud, Wout en Philip (De Delftse Pensionada's) een rondje te fietsen.
    Deze keer ging het al slingerend richting Hoek van Holland. Het slingeren stopte wel even toen we tussen Vlaardingen en Maassluis bij het Scheur (wellicht in de volksmond al De Nieuwe Waterweg genoemd) aankwamen. Vanaf daar ging het bijna in een rechte streep naar de koffiestop in Hoek van Holland. Na de koffie met appelgebak zijn we weer terug geslingerd naar Delft, waar Wout en Ruud richting hun huis gingen. Philip heeft mij nog tot thuis vergezeld om aan z'n kilometers te komen. Ik vond 82 kilometer weer genoeg.
    Tegen het einde van de middag nog een klein stukje (zo'n 800m) gezwommen.
    's-Avond samen met Louise naar de film Dunkirk in Kino geweest. Indrukwekkend gefilmd met een heel goede soundtrack. De film gaf wel goede indruk hoe ellendig oorlog eigenlijk is.
  • Donderdag
    Een behoorlijk winderige dag. In de ochtend viel het nog wel mee, maar terug naar huis vanuit het werk was toch andere koek. Dikke tegenwind van ongeveer 7 Bft.
    's-Avonds bij de RA-training langs de Schie was het al een beetje afgenomen, nog maar windkracht 6. Na de oefeningen heb ik 2x 2000m en 2x 1000m gerend, toen was ik dicht genoeg bij huis om daar maar naar toe te lopen. Daardoor was ik ruim op tijd om de "Leeuwinnen" (op TV) te zien winnen van The English Ladies met liefst 3-0!!!
  • Vrijdag
    Een heel rustig dagje. Gewoon werken, boodschappen gedaan en Louise een beetje geholpen met inpakken voor haar reis zaterdag naar Buitenkunst aan het Randmeer (tegenover Elburg).
  • Zaterdag
    De wekker ging al redelijk vroeg (net na zessen) omdat Louise helemaal naar de Flevopolder ging fietsen (zo'n 150km met kampeeruitrusting), stoer hé! Dus eerst nog samen koffie gedronken en net na zeven vertrok Louise.
    Rond elf uur kwam RA-clubgenoot Matt, want wij gingen samen de Jan de Koele zwemtocht doen. Daarvoor moesten we naar het plaatsje Batenburg. 
    Omkleden in de regen (voor de start).
    Daar was de start in de haven aan de Maas en de finish drieënhalve kilometer stroomafwaarts in Appeltern.
    Een heel gezellige zwemtocht waar je wordt begeleid door de fanfare op een boot.
    Ik deed er ongeveer 5 kwartier over (Matt kwam net na mij uit het water).

    Na afloop een lekker soepje en onze kleren waren netjes naar de finishlocatie gebracht. Na het omkleden zijn we door een vrijwilliger weer netjes terug naar Batenburg gebracht.
    Daarna met een zonnetje aan de lucht weer naar huis gereden. Ik was nog ruim op tijd om de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal op TV te zien.
    Vervolgens ook nog WK Atletiek gekeken, dus al met al een zeer sportieve dag.


  • ZondagLekker lang uitgeslapen, om tegen half twaalf de laatste lange duurloop voor de Ironman te doen. Na zo'n 20 kilometer nog even bij Leon (RA-er) langs geweest. Daarna de laatste 2 km rustig naar huis gelopen.
  • En nu maar 'hopen' dat de voorbereiding zijn vruchten gaat afwerpen, maar ik denk van wel als er niks raars tussen komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...