maandag 14 augustus 2017

Ironmantraining - week 15


De laatste loodjes waren niet het zwaarst ;-)

  • Maandag
    Een heel echte rustdag. Geen Louise in huis (lees hier haar verhaal over het weekje Buitenkunst), dus 'eigen baas' ;-)
    Wel gewoon naar het werk geweest, maar niet naar de film. Zowel Philip als ik konden geen leuke film vinden (die dan ook nog op een door ons gewenst tijdstip zou draaien).
    's-Avonds wel een beetje sport gekeken.
    Samenvatting van de BinckBankTour (voorheen EnecoTour), eerste etappe nipt gewonnen door Peter Sagan.
    Een deel van de huldiging van de EK-dames voorbij zien komen (niet echt interessant, zoals de meeste huldigingen), maar wellicht wel leuk voor de voetbalvrouwen (want ze hebben het verdiend).
    Later ook nog atletiek gekeken. Helaas voor Nederland kon Sifan Hassan haar favorietenrol niet waarmaken. Daarvoor wel een spannende hink-stap-sprong finale (vrouwen) gezien.
  • Dinsdag
    s'-Avond naar Rotterdam Atletiek geweest, helaas zonder Leon. Op het programma stond wederom loopscholing en tempowisselingen. Ik heb meegedaan met de 'scholing', echter de tempowisselingen heb ik achterwege gelaten. Wel een paar rondjes in gelijkmatig tempo op de baan gelopen. En vervolgens iets eerder naar huis.
  • Woensdag
    Helaas geen ritje met de Delftse Pensionada's. De avond ervoor niks gehoord van Philip, dus ik ging er vanuit dat zij niet gingen (weervoorspelling). Daarom 's-morgens Philip gebeld of hij mee wilde fietsen richting Numansdorp. Helaas ging die nu toch met iemand anders hetzelfde rondje als de week er voor rijden. Toen ben ik toch maar alleen gaan fietsen en mijn koffiepauze bij mijn vader ingepland. Daar krijg ik dan geen appelgebak bij de koffie, maar wel een lekkere koek. De terugweg toch iets anders gereden dan de heenweg (zo'n 4 km korter).
    Tegen zessen toch ook nog een stuk wezen zwemmen in de Schie. Het werd het gebruikelijke heen-en-weertje Doenbrug. Dus een klein uurtje en ongeveer 2.222 meter lang.
  • Donderdag
    De RA-training langs de Schie was heel leuk en een mooi programma als laatste pittige training voor de Ironman. Beginnend met een 2.000m en vervolgens steeds 400m korter en in een iets sneller tempo. Enige minpuntje was dat het wel ging regenen terwijl dat volgens de buienrader niet zou gebeuren. Gelukkig heb ik er niks aan over gehouden ;-)
  • Vrijdag
    Laatste werkdag (voorlopig).
    Eén na grootste zeilboot ter wereld lag bijna voor mijn werkdeur.
    Straks twee weken verlof om op tijd in Kopenhagen aanwezig te kunnen zijn en om na de Ironman een beetje te kunnen bijkomen.
  • Zaterdag
    Laatste duurloopje om de Schieveensepolder. Ondanks dat het bijna de hele tijd miezerde heel lekker gelopen.
    's-Middags Louise opgehaald in Muiderberg, want die kwam vanaf Buitenkunst al een stuk met de fiets naar huis toe. In Muiderberg een lekkere koffie met genuttigd en daarna samen in de auto naar huis gereden. Toch best wel leuk om elkaar na een week weer te zien ;-)
  • Zondag
    Toch maar een beetje uitgeslapen, en dat is best lekker zo saampjes.
    Daarna op de stadfiets naar De Kuip voor de wedstrijd Feyenoord-FC Twente. Degelijk overwinning voor Feyenoord, dus weer vrolijk terug naar huis gefietst.
    Vervolgens zijn we samen nog de Schie in gesprongen om een Doenbrugje te doen, en dat waren dan de laatste 2.222 meter van de zwemtraining.
  • Ik ben er helemaal klaar voor (hoop ik).
    Voor de volgers: mijn racenummer is 2980 !


  • Bij de weg:  Leon en Sayida bewaken het huis !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...