maandag 5 september 2011

Kustmarathon Zeeland: Week -4

Deze maandag eens anders begonnen. Geen rust, maar een rondje hardlopen. Deels omdat ik zondag niet had gelopen (smoes = regen), deels omdat er voor aankomend weekend andere dingen gepland stonden. Helaas 'stonden', want door gezondheidsproblemen (bij de vrouw van degene die samen met mij die andere dingen zou gaan doen) gaat dit niet door. Daarom ook maar eens een afwijkend rondje gedaan. Een route die ik eigenlijk dus nooit doet en deze keer ook niet geregistreerd met de Forerunner 305 (scherm doet het niet meer - zaterdag nog wel – en nu maar hopen dat ik snel reactie van Garmin krijg - via webformulier de storing aangemeld), maar met de ouderwetse 201.
Dinsdag niet bij de club wezen trainen, omdat er wederom fartlek op het programma stond (dat was vorige week dinsdag ook al). En zowel Leon als ik deden daarom liever een 'eigen' rondje. Overigens: raar maar waar de Forerunner 305 deed het weer (het scherm is wel wat beeldlijnen kwijt - maar dat is voor later), zodat het rondje weer netjes opgemeten kon worden. Nu is de start en finish niet altijd even precies op hetzelfde plekje, waardoor er deze keer een mooi getal (vind ik) op de teller kwam te staan. Namelijk 11,11 kilometer. Of om het ironisch uit te leggen: een dubbele 'spuit elf' en dat voor twee lopers, dat kan geen toeval zijn. Het rondje is hier te bekijken.
Woensdag een korte duurloop gedaan, gewoon vanuit huis over de Delftweg naar Zweth en via de andere kant van de Schie weer terug. Niks bijzonders, weinig wind, geen regen, lekker gelopen.
Donderdag stond er weer een clubtraining op het programma. Na inlopen en oefeningen hebben we 5x 1000m gelopen op de baan. Behoudend begonnen en zeer pittig geƫindigd, voelde goed. Daarna nog 4x 100m 'technisch' lopen, om vervolgens samen met Leon richting huis te hobbelen.
Vrijdag erg weinig gedaan, alleen de gebruikelijke boodschappen (en sport kijken op tv - Vuelta en WK-atletiek)
Zaterdagmorgen ging Louise al 'vroeg' de deur uit om een stevige wandeling te doen door de Biesbosch. Zelf iets langer op bed gebleven, om tegen elven een lange duurloop te doen. Het is een warm tochtje geworden (ik hoop tijdens de Kustmarathon op iets koeler weer). Er stond weinig wind en het was zo rond de 25 graden, bijna thuis stond een thermometer op 29. Dus na 24 km rennen had ik het wel een beetje gehad, en heb me bij thuiskomst goed gevuld met vocht (voornamelijk water en daarna thee).
Zondagmiddag na de uitzending het WK (atletiek) een ronde wezen 'uitlopen'. De benen voelde in het begin nog een beetje vermoeid van zaterdag, maar zo halverwege trok dat weg. Al met al een mooie stevige week gelopen.
Weektotaal : 83 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...