maandag 14 september 2009

Uriah Heep

Afgelopen zaterdag naar een concert van Uriah Heep geweest. Ja, die bestaan nog steeds. Voor mij is deze band vooral belangrijk omdat het de eerste grote (internationale) band was die ik live aan het werk zag, dat was 7 juni 1975 in (toen voor mij het grote) Ahoy Rotterdam. Voor wat oude foto’s van toen. klik hier
Van de originele line-up is alleen Mick Box, de gitarist, nog over. De laatste plaat die ze hebben uitgebracht klinkt erg goed, dus dat was een goeie reden om weer eens naar een concert van ze te gaan. Dit bleek dus geen slecht idee, ze speelde vol inzet en met veel plezier. En dus ook veel nummers van die nieuwe plaat: “Wake the Sleeper”. Het geluid was uitstekend (dat is me al meerdere keren opgevallen in de Boerderij – Zoetermeer).
Nu dus bijna 40 jaar later nog steeds actief en blij met een volle zaal zoals De Boerderij, ook al hebben ze niet meer die aanhang van weleer (vol Ahoy en headliner op Pinkpop). En niet alleen zij waren blij, ook het publiek was zeer tevreden en klik hier of hier voor een kleine sfeerimpressie.
Al met al een zeer geslaagd concert van een band die zo rond 1970 begon en sindsdien vele bandwisselingen heeft meegemaakt. Ze hebben zo'n 24 studio LP's/CD's afgeleverd. De een wat beter dan de ander. Tussen de laatste en voorlaatste zat bijna 10 jaar, dus op dat front doen de mannen het wat rustiger aan.
Gelukkig op het podium nog niet !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...