donderdag 3 september 2009

Huis > Kantoor > Huis

Zoals zoveel mensen reis ik (bijna) iedere werkdag naar kantoor. Op zich niks bijzonders. Maar toch, ik doe dat vrijwel altijd per fiets. Dat wil natuurlijk nog niet alles zeggen, maar sinds januari ben ik gedetacheerd bij de gemeente Rozenburg (ik werk “officieel” bij de gemeente Rotterdam en fietste toen naar Blaak 16) en daardoor is de afstand iets groter geworden. De enkele reis is nu ruim 23 km. Nu heb ik wel de mogelijkheid dit een stuk in te korten, maar dan moet ik met de pont bij Maassluis naar Rozenburg. Deze vaart eigenlijk wel regelmatig, maar als het tegen zit kan de wachttijd toch nog 10 minuten duren en dat vind ik niet echt prettig. Hierdoor maakt het qua reistijd niet veel uit of ik nu via de pont ga of via de Beneluxtunnel.

Als ik via de tunnel ga krijg ik wel te maken met 2 bruggen die wel eens openstaan (of dicht, het is maar hoe je het noemt). Nu lijkt de Hogebrug (500m vanaf thuis) niet zo bijzonder, maar er varen best nog wel veel boten door de Delfshavense Schie richting Delft of andersom. Dus zo van tijd tot tijd mag ik daar dan voor wachten (dit is meestal niet meer dan 2 minuten). Een andere brug die ik oversteek is de Botlekbrug, deze is een stuk groter, maar ook daar komen weleens boten onderdoor waarvoor het wegdek omhoog moet. Hier is de wachttijd dan soms wel zo’n 5 minuten, maar dat wordt soms weer goed gemaakt door het bijzondere schip wat er onderdoor vaart. Al met al duurt de gemiddelde reis net geen uur.
Met het openbaar vervoer is het eerder langer dan korter, en mocht een auto een optie zijn (echter die is er niet) dan staat er toch zeer regelmatig een pittige file rondom de Beneluxtunnel.
Weertechnisch valt het ook meestal wel mee, in ieder geval qua regen, al waait het natuurlijk altijd in Nederland. Er schijnt iemand te zijn die bijhoudt hoeveel keer hij wel en/of niet regen op z’n kop krijgt en dat valt reuze mee (oftewel: het is veel meer droog dan nat). Zie: "het regent bijna nooit"
En voor degene die willen weten hoe mijn fietsroute loopt, zie het bijgevoegde plattegrondje.

1 opmerking:

  1. Ja, die regen valt reuze mee.

    En als het op een dag 15 minuten regent, komt het regensymbool op de kaart bij het weerbericht, ook al waren de 1425 andere minuten droog. Zo wordt onze blik vertroebeld. We zijn arme dwazen.

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...