maandag 29 mei 2017

Ironmantraining - week 4

"kwart gedaan"

Op naar de eerste kwart in Krimpen

  • Maandag (22 mei) na het werk weer in de Schie gezwommen. Een kilometer zo net voor de avondmaaltijd was een mooi begin van de week (watertemperatuur was zo rond de 17 graden).
  • Dinsdagavond bij Rotterdam Atletiek wezen trainen en op weg daar naar toe mijn loopmaatje Leon op wezen halen (woont ook in Overschie). Na de loopscholing een paar tempowisselrondjes meegedaan om toch wat eerder huiswaarts te keren.
  • Woensdag geen training, maar wel naar een concert van KISS in Ahoy geweest. Was leuk en ook wel een beetje inspirerend, want de heren sloofde zich behoorlijk uit om het publiek waar voor de entreeprijs te geven. En ik vind dat ze daar goed in geslaagd zijn.
  • Donderdag (Hemelvaartsdag) 's-morgens samen met Louise en RA-clubgenoot Wikash ruim twee kilometer gezwommen in de Schie. Temperatuur was alweer een stukje hoger. Na de lunch samen met Louise naar de landtong van Rozenburg gefietst (en ondanks dat ik een poosje in Rozenburg gewerkt had, was ik daar nog nooit geweest). Het is een vreemd stukje Nederland, zo tussen de Waterweg en het Calandkanaal, met aan de ene kant Hoek van Holland en aan de andere kant de Tweede Maasvlakte. Na een kleine pauze weer huiswaarts over vrijwel dezelfde route. Bij thuiskomst een kleine 75km op de teller.
  • Vrijdag rustig aan, wegens de aankomende eerste triathlon van het seizoen. Alhoewel het geen triathlon zal gaan worden, want wegens blauwalg mag er niet gezwommen worden in de surfplas.
  • Zaterdag dus geen kwart-triathlon, maar een Run-Bike-Run en gezien de warmte ook geen gemakkelijk opgave. Op het programma stond nu: 7,5 km lopen (3 rondjes), 40 km fietsen (5 ronden) en eindigen met nog 2 rondjes (5km) lopen. Helaas waren er best wel veel deelnemers niet opkomen dagen (jammer want de organisatie kon er ook niets aan doen).  En bijna had ook ik niet mee kunnen doen, want suffie was z'n helm vergeten. Gelukkig kon ik de helm van bekende (Aart van den Breevaart-Bravenboer) lenen. Van de achtentachtig starters ben ik uiteindelijk als vierenveertigste gefinisht (bij de Mannen 60+ als tweede). Al met al viel het niet tegen, en tegen alle verwachting in (ben geen liefhebber van hitte) was in verhouding tot de rest mijn laatste run best wel goed (eerste run: 43e ; fietsen: 57e ; tweede run: 21e).
  • Zondagmorgen eerst samen met Louise in de Schie gezwommen, weer zo'n dikke twee kilometer, maar deze keer zonder wetsuit. En dat was goed te doen, watertemperatuur was bijna 20 graden. Daarna de helm van Aart teruggebracht per fiets. Aart woont in het buurtschap Schuring bij Numansdorp. En na het heen en weertje stond er weer 75 kilometer op de tellen. Bij thuiskomst de TV maar eens aangezet (net als eerder afgelopen week) om op Eurosport de Giro te bekijken, helaas ik mist de 'Belg' (Michel Wuyts en José de Cauwer) in deze wel heel erg. En dan heb ik het nog niets eens over de storende reclames tussendoor. Geweldig om de trainingsweek af te sluiten met het geweldige slotakkoord van Tom Dumoulin en de eerste Giro-overwinning voor een Nederlandse man (Marianne Vos deed het al bij de vrouwen in 2011, 2012, 2014 en Anne van der Breggen in 2015).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...