zaterdag 6 mei 2017

Ironmantraining - week 1

Vanaf 1 mei had mijn Ironmantraining van start moeten gaan. Na een paar weken 'rust' vanwege de Rotterdamse Marathon.

Echter het weekend voor 1 mei is er een beetje pijn in mijn rug geslopen.
In het begin was dat nog doenbaar, kon gewoon fietsen (vrijdag 27 april nog heen en weer naar Den Haag gefietst om wat triathlonkleding te kopen) en ook het rennen 's-zaterdags was nog doenbaar, al ging dat al moeizamer.
Maandag 1 mei nog gewoon naar het werk gefietst zonder noemenswaardig probleem, al ging het opstaan vanuit een stoel al lastiger.
Dinsdag idem-dito en ook nog 'gewoon' naar de Nenijto-baan (RA) gelopen. Toen merkte ik wel dat versnellingen er echt niet meer inzaten en dus toch maar weer rustig naar huis gelopen.
Woensdag was echter de 'fatale dag: eerst nog gewoon naar het werk gefietst en het gebruikelijk pauze-loopje met een paar collega's gedaan (wel al ingekort). Maar toen ik daarvan terugkwam en een e-mail van Louise las dat ons beoogd isolatiebedrijf failliet was (waaraan we al een behoorlijke aanbetaling voor hadden overgemaakt) is er waarschijnlijk door de stress een blokkade in mijn rug opgetreden.
Donderdag kon ik bijna niet uit bed komen, en dus maar de huisarts gebeld. De assistente heeft direct medicijnen (Diazepam en Diclofenac) voorgeschreven, die ik een uur later kon gaan halen bij de apotheek. Ook kreeg ik een verwijzing voor de fysio, en daar kom ik gelukkig vrijdagmorgen al langs komen.
De fysiotherapeute heeft een en ander onderzocht, wat oefening enzo gedaan. Ook oefeningen voor thuis meegegeven, maar ook verteld dat ik nog even niet mag fietsen op de racefiets (wel woon-werk).
Met andere woorden: week1 van de triathlontraining wordt een poosje uitgesteld, maar ik hoop dat ik volgend weekend wel een stukje kan gaan zwemmen en fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...