zondag 14 augustus 2011

Kustmarathon Zeeland: Week -7

De afgelopen week heeft er een 'kleine' aanpassing in mijn werk plaatsgevonden. Hiervoor ging ik elke morgen per fiets naar de Blaak in het centrum van Rotterdam, een afstand van wel zes en een halve kilometer. Maar toch, per fiets, kostte dat ongeveer 25 minuten. Deze week ben ik van werkplek verhuisd naar Kleinpolderplein (lokatie van de Roteb), zodoende is de woon-werk-afstand terug gebracht naar nog geen twee en een halve kilometer. Dus heb ik besloten de fiets te laten staan, wel een beetje zonde, want ik heb nog geen drie maanden geleden een nieuwe 'woon-werk-fiets' gekocht. Nu wandel ik elke morgen in een half uurtje naar het werk en dat is heel lekker, vooral als het regent, want lopend wordt je toch minder nat dan fietsend. En geregend heeft het wel de laatste tijd.
Maandag was daarom een rustdag kwa hardlopen.
Dinsdag maar een halve dag gewerkt, omdat ik wederom met pa naar het ziekenhuis moest (nu voor een echo-foto van z'n maag - foto was goed, de rest hoort hij van de huisarts). 's-avonds samen met Leon ons 'vaste' rondje van 11 kilometer gelopen in redelijk weer (bewolkt en droog).
Woensdag direct na de etappe van de Enecotour, een 'duivels' rondje gelopen. Rustig, helemaal niet ver en ook niet verschrikkelijk. Alleen de 'precieze' afstand maakte het een beetje duivels, namelijk 6,66 kilometer. En volgens sommige mensen is dat het nummer van de duivel (of volgens Iron Maiden: 666 The Number Of The Beast).
Donderdag stond de jaarlijkse Seuterloop op het programma. Die is elk jaar in de laatste week van de schoolvakantie, en traditioneel als ik (soms) ben probeer ik daar aan mee te doen. Meestal gaat er ook een redelijk groepje vanuit Rotterdam Atletiek. Deze keer gingen Leon en Louise mee en daarom zijn we gedrieën naar 's-Gravendeel gereden, waarbij we in de enige file van die dag belandde. Maar ondanks de file waren we ruimschoots op tijd. Louise liep voor het eerst in haar loopcarrière een 5 kilometer, en dus ook een persoonlijk record (27:40). Daarna mochten Leon en ik (met ons nog vele andere) van start voor de 10 kilometer. Mijn tijd (43:34 zelf geklokt - officieel 43:42) viel geheel niet tegen en was maar twee seconden langzamer dan het jaar daarvoor. Leon deed er 46:26 over het mooie, maar pittig parcours.

Vrijdag was wederom mijn rust- en boodschappendag, wel 's-avonds nog even op Overschie Paradie wezen kijken. Daar een kleine blik van Ben Saunders en Van Velzen opgevangen (het kom mij niet geheel bekoren, maar dat terzijde). Het was er wel gezellig, en daar gaat het om.
Zaterdag een duurloop van 15 kilometer via Oude Leede om Zestienhoven gedaan, niks bijzonders behalve dat het schelpenpad bij Oude Leede verdwenen leek en het daardoor glibberig was, mede dankzij de regen op dat moment. 's-Avonds eindelijk weer eens een redelijke pot voetbal van Feyenoord gezien, ze wonnen met 3-0 van Roda JC, en waren op dat moment weer koploper (zondag was Ajax dat weer).
Zondag een duurloop via Delft en terug door Midden-Delfland van ruim 18 kilometer in een stralend zonnetje, waardoor het met wind in de rug nog best warm was. Daarna nog een poging gedaan om een stukje te zwemmen in de Schie. Helaas vonden Louise en ik het water niet warm genoeg en eigelijk ook te smerig. Dus dat moet dan maar wachten tot volgende week. Dan staat de Binnenmaas Triathlon op het programma.

Totaal deze week: 61 kilometer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuw leven inblazen ? ? ?

 De vraag is zal ik weer eens wat nieuw leven in deze blog gaan blazen ? Geen idee of er iemand is die dit leest, maar mocht het zo zijn: la...